20 Aralık 2011 Salı

Umut için bir neden daha

Geçen Hafta Anadolu Üniversitesinde “Günümüz Türkiye’sinde Demokrasi” isimli bir panel gerçekleştirildi. Konferansa Cumhuriyet Gazetesinden Ali Sirmen, Şükran Soner ve İlhan Taşcı katıldı. Ben de panelin moderatörlüğünü üstlendim.



Paneli, Üniversitenin Atatürkçü Düşünce Kulübü gerçekleştirdi. Kendilerini Genç Kemalistler olarak nitelendiren, tamamı üniversite öğrencilerinin oluşturduğu bir öğrenci kulübü üyelerinin, bu denli büyük bir organizasyonu, Türkiye sorunlarına duyarlılık göstererek gerçekleştirmeleri sevindiricidir. Böylesine duyarlı gençleri gördükçe insan umut doluyor.

***

Hele ki salonda tek boş koltuk dahi bırakmayan gençler…
Hepsi pırıl pırıl…
Kanaat önderlerinden bir şeyler öğrenmeye gelmişler.
Zihinlerinde dolaşan çelişkilere cevap aramaya bir de.
Gözleri çakmak çakmak…
Sıkılmadan dinliyor ve zihinlerinde yorumluyorlar.
Soruyorlar sonra heyecanlanarak.
Sabırsızca cevap bekliyorlar.

***

Ali Sirmen diyor ki “uzun süredir gençlerin yer aldığı bir konuşmada bulunmadım. Daha doğrusu gençler pek teşrif etmiyordu. Bu gün mutluyum. Hepsinin gözleri parlıyor.”
Şükran Soner ise: “İşte benim arzu ettiğim genç kalabalık”
İlhan Taşcı noktayı koyuyor: “Mücadele için bir neden daha, işte bu salon!”

***

Yazarların ne söylediklerine gelecek olursak…
Sirmen’e göre, Türkiye’de muhalif olmak suçlu olmaya yetiyor. 12 Eylül’de üniformayla gösterilen baskı bugün üniformasız sürüyor. Soner ise demokrasinin en büyük sorununu, kafalardaki demokrasi biçimiyle, demokrasi algısının sapması olarak belirtiyor. Taşcı’da, kanunların ruhsuz olduğunu, onlara ruh verecek olanların yargıçlar olduğunu söyleyerek; yargıçlarda sorun olduğunun altını çiziyor.

***

Panel sonrasında bir vatandaş bana bir eleştiri de bulunuyor.
Diyor ki: “Okul alanlarında hükümet lehinde ve aleyhinde konuşmalar yapılmasını uygun bulmuyorum. Bu panel yanlıştır.”
Ben de şu cevabı veriyorum kendisine: “Üniversiteler bilimin, düşünmenin ve sorgulamanın en özgür alanıdır. Dolayısıyla burada hükümeti de, muhalefeti de konuşabilir, tartışabilirsin. Türkiye’de demokrasi sorunu varken, bu paneli dinlemeye gelmişken ve hatta dinlemişken(!) böylesine bir yorumu doğru bulmuyorum.”
Vatandaştan “tık” yok!

***

Aydınlık düşünceleriyle, karanlığa karşı savaşan Anadolu Üniversitesi Atatürkçü Düşünce Kulübünün genç yüreklerini, cesaret ve azimlerinden dolayı saygıyla selamlıyorum.

Arif ANBAR
Sakarya Gazetesi / MIH

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün fotoğrafı

Günün fotoğrafı
Yılkının özgürlüğü, Mahmudiye / Arif ANBAR